فیزیوتراپی پا

پاهای ما کارهای زیادی برای ما انجام می دهند. ما را جاهایی می برند. ما را زمین گیر کردند. اما احتمالاً تا زمانی که آسیب نبینند زیاد به آنها فکر نمی کنیم. پا درد یک اتفاق رایج است که عدم درمان آن می تواند منجر به تغییرات ساختاری و ناتوانی دائمی شود.

انواع و مناطق رایج برای پا درد
پا یکی از پیچیده ترین قسمت های بدن است که از 26 استخوان، 33 مفصل، 107 رباط و 19 ماهیچه و تاندون تشکیل شده است. پا همچنین دارای انتهای عصبی بیشتری در هر سانتی متر مربع از هر قسمت دیگر بدن است

فیزیوتراپی درد پا
فیزیوتراپیست ها نقش مهمی در مدیریت درد پا دارند. در پروپل فیزیوتراپی، درمانگران مجرب و آگاه ما ارزیابی جامعی از درد پای شما ارائه خواهند داد. این ارزیابی می تواند شامل ارزیابی وضعیتی، تجزیه و تحلیل راه رفتن (تعیین موقعیت پا در مراحل مختلف چرخه راه رفتن)، ارزیابی تحرک مفصل، ارزیابی قدرت و آزمایش برای تعیین هر گونه سفتی عضلانی که می تواند منجر به درد پا شود.

درمانگران درمان کاملی را ارائه می دهند که می تواند شامل درمان دستی، تجویز ورزش، ارجاع ارتز و استفاده از روش هایی مانند شوک ویو تراپی و اولتراسوند باشد. اجازه ندهید درد پایتان سرعت شما را کاهش دهد!

آسیب، استفاده بیش از حد یا سایر شرایط می تواند باعث التهاب هر یک از نواحی پا شود. برای دریافت درمان مناسب، باید مشکل را بشناسید. علل درد پا بسته به محل درد پا می تواند متفاوت باشد. برخی از مناطق شایع و علل بالقوه درد پا عبارتند از:

درد پاشنه
پاشنه پا نقش مهمی در حمایت از قوس پا و در جذب شوک و استرس ناشی از راه رفتن و دویدن در زمانی که پای شما در حین انجام این فعالیت ها با زمین برخورد می کند، ایفا می کند. پاشنه پا همچنین نقطه ورود قوی ترین تاندون بدن یعنی تاندون آشیل را فراهم می کند که برای خم شدن و گسترش مفصل مچ پا عمل می کند.

علل شایع درد پاشنه پا عبارتند از:

التهاب تاندون آشیل یک التهاب ناشی از استفاده بیش از حد از ماهیچه ای است که ساق پا را به استخوان پاشنه متصل می کند. این وضعیت اغلب در دوندگانی رخ می دهد که به طور ناگهانی شدت یا مدت دویدن خود را افزایش می دهند. هنگامی که به موقع درمان شود، این وضعیت به راحتی قابل درمان است، اما در صورت عدم درمان، پارگی یا پارگی بیشتر تاندون ممکن است رخ دهد.

خار پاشنه رسوبات کلسیمی هستند که معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد در پایین پاشنه پا جمع می شوند. این استفاده بیش از حد می تواند به دلیل فشار روی بافت ها به دلیل فعالیت های مکرر، افراد دارای اضافه وزن، مبتلایان به آرتریت یا به دلیل ناهنجاری های خاص راه رفتن، مانند پرون شدن بیش از حد باشد.

درد قوس
پا دارای سه قوس (قوس طولی و عرضی داخلی و جانبی) است که توسط استخوان های تارسال و متاتارس پا تشکیل شده و توسط عضلات و رباط های پا پشتیبانی می شود. شکل قوس به صورت فنر طراحی شده است و برای تحمل وزن بدن در حالت ایستاده و جذب ضربه با راه رفتن عمل می کند. شکل قوس به انعطاف پذیری پا و همچنین توزیع فشار کمک می کند.

شکستگی های استرسی ترک های کوچکی در استخوان هستند که در اثر استفاده بیش از حد و فعالیت های مکرر مانند دویدن ایجاد می شوند. آنها به دلیل عدم تعادل در تشکیل استخوان و بازجذب استخوان به دلیل بارگذاری مکرر رخ می دهند.