سایر مطالب

فیزیوتراپی قفسه سینه چیست؟

فیزیوتراپی قفسه سینه چیست؟
فیزیوتراپی قفسه سینه شامل تکنیک‌ها و دستگاه‌هایی است که برای راحت‌تر سرفه کردن مخاط اضافی، غلیظ یا چسبنده از ریه‌ها استفاده می‌شود. برخی از آنها برای شکستن مخاط با استفاده از ارتعاش یا با اعمال ضربه (نیروی) به ناحیه ریه دارای مخاط هستند. سایر تکنیک ها با افزایش قدرت تنفس شما کار می کنند.

فیزیوتراپی سنتی قفسه سینه
تکنیک های مرسوم یا سنتی فیزیوتراپی قفسه سینه برای اولین بار بیش از یک قرن پیش توسعه یافت. این روش ها در طول زمان تکامل یافته اند. اکنون می توان از آنها همراه با درمان برونش یا طرح های درمان توانبخشی ریوی استفاده کرد.

ریه ها به طور معمول دارای لایه نازکی از مخاط هستند که ذرات را که باید حذف شوند، جمع می کند. مخاط به تدریج در بافت های ریه توسط ساختارهای ریز مو مانند به نام مژک منتقل می شود. در نهایت، ترشحات راه خود را به نای و حلق می رسانند، جایی که می توان آنها را خلط کرد (تفک کرد) یا بلعید.

فیزیوتراپی مرسوم قفسه سینه شامل ترکیبی از درناژ وضعیتی، کوبه ای و لرزش (PDPV) است.

درناژ پاسچرال از موقعیت های مختلف بدن و نیروی جاذبه برای کمک به تخلیه مخاط استفاده می کند. درمانگر با گوش دادن به ریه های شما با استفاده از گوشی پزشکی شروع می کند تا محل مخاط ریه های شما را پیدا کند. سپس آنها شما را در موقعیتی قرار می دهند که به تخلیه مخاط از آن مکان ها کمک کنید.
پرکاشن توسط یک درمانگر انجام می شود که با استفاده از یک دست بسته به پشت شما در یک الگوی ریتمیک ثابت روی ناحیه ریه شما که دارای مخاط اضافی است ضربه می زند. این الگو از پایین ریه ها شروع می شود و به سمت بالا حرکت می کند. ممکن است به اعضای خانواده آموزش داده شود که این تکنیک را برای افرادی که به آن نیاز دارند انجام دهند.
لرزش با استفاده از یک حرکت ملایم به عقب و جلو با دستی که روی پشت شما صاف نگه داشته می شود، ایجاد می شود.
این روش ها به تجزیه و تخلیه مخاط کمک می کنند. سرفه یک کمک طبیعی برای از بین بردن مخاط از ریه ها است. اما هنگامی که مخاط بیش از حد، غلیظ یا چسبنده می شود، سرفه ممکن است کافی نباشد. ممکن است برای کمک به خارج کردن مخاط از ریه‌ها، تکنیک‌های تنفسی دیگری مورد نیاز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *