فیزیوتراپی زانو

فیزیوتراپی برای زانو می تواند به کاهش درد و افزایش قدرت کمک کند. می تواند تحرک شما را بهبود بخشد، راه رفتن، ایستادن از حالت نشسته یا استفاده از پله ها را آسان تر کند.

در ویزیت اولیه، فیزیوتراپیست درد زانو شما را ارزیابی می کند و یک برنامه درمانی سفارشی ایجاد می کند. فیزیوتراپی برای زانو شامل تمرینات، درمان عملی و درمان هایی مانند اولتراسوند است.

قبل از شروع فیزیوتراپی زانو
فیزیوتراپی برای درد زانو با ارزیابی اولیه شروع می شود. پس از ارزیابی، فیزیوتراپ شما یک برنامه درمانی سفارشی ایجاد خواهد کرد. این معمولاً شامل دو یا سه جلسه در هفته به مدت چند هفته است.
ارزیابی حرکات شما
سایر ارزیابی‌های مورد استفاده در ارزیابی اولیه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
ارزیابی راه رفتن: بررسی نحوه راه رفتن شما. فیزیوتراپیست ها به گونه ای آموزش دیده اند که در مراحل مختلف راه رفتن متوجه تغییرات کوچک در حرکت اطراف زانو شوند.
لمس: این شامل استفاده از دست‌ها برای لمس ساختارهای مختلف اطراف زانو برای احساس ناهنجاری‌ها یا ارزیابی دردناک بودن ساختار برای لمس است.
اندازه گیری دامنه حرکت: دامنه حرکت به میزان خم شدن یا صاف شدن زانو اشاره دارد. فیزیوتراپیست ممکن است از ابزارهای خاصی برای اندازه گیری حرکت زانوی شما برای کمک به درمان مستقیم استفاده کند.
اندازه گیری قدرت: اتصالات عضلانی زیادی در اطراف زانو وجود دارد، و اندازه گیری قدرت می تواند به تعیین اینکه آیا ضعف یا عدم تعادل عضلانی باعث درد زانو شما شده است کمک کند.
ارزیابی تعادل: اگر تعادل شما مختل شده باشد، استرس و فشار بیش از حد ممکن است به زانوی شما کشیده شود و باعث درد شود.
اندازه گیری دور کمر یا تورم: گاهی اوقات ممکن است پس از آسیب در مفصل زانو تورم ایجاد شود. یک فیزیوتراپیست ممکن است میزان تورم را برای کمک به درمان مستقیم اندازه گیری کند.
تست‌های ویژه: تست‌های ویژه مانورهای خاصی هستند که در اطراف زانو انجام می‌شوند تا به تعیین اینکه کدام ساختار ممکن است مقصر باشد و ممکن است مشکل را ایجاد کند، انجام می‌شود.
تمرینات PT برای زانو درد
ورزش ابزار اصلی برای درمان زانو درد در فیزیوتراپی است. تمرینات هدفمند برای کمک به تقویت و بهبود تحرک زانو استفاده می شود.

ورزش هایی که فیزیوتراپیست شما ممکن است برای کمک به درد زانو تجویز کند عبارتند از: 3
ست های چهارگانه و بلند کردن پاهای مستقیم
چهار قوس کوتاه
ورزش‌هایی برای تقویت باسن (عضلات ران شما به کنترل موقعیت زانو کمک می‌کند. ضعف در اینجا ممکن است باعث زانو درد شود.)
کشش اندام تحتانی
تمرینات تعادلی
درمانگر به شما خواهد گفت که هر چند وقت یکبار تمرینات خود را در خانه انجام دهید و پیشرفت خود را در طول درمان کنترل کنید.
درمان های PT برای زانو درد
روش های درمانی مورد استفاده برای فیزیوتراپی زانو عبارتند از:
سونوگرافی
تحریک الکتریکی