روش های فیزیوتراپی

طب سوزنی الکتریکی

طب سوزنی الکتریکی شبیه به طب سوزنی است که به طور گسترده ای از طب سنتی چینی استفاده می شود. طب سوزنی شامل استفاده از سوزن های نازک برای تحریک نقاط فشار خاص مرتبط با علائم ناخواسته است. یکی دیگر از روش های نسبتاً جدید درمان درمانی، تحریک الکتریکی است. تاریخچه و ریشه های این تکنیک ممکن است قابل بحث باشد، اما هیچ بحثی وجود ندارد که این روش به یک نوع درمان کاملاً محبوب برای طیف گسترده ای از بیماری ها تبدیل شده است. تحریک الکتریکی واقعاً تفاوت زیادی با طب سوزنی سنتی ندارد زیرا همان نقاط را در طول درمان تحریک می کند. مانند طب سوزنی سنتی، سوزن ها در نقاط خاصی از بدن شما فرو می روند.

در طب سوزنی استاندارد در هر نقطه درمانی از یک سوزن استفاده می شود. طب سوزنی الکتریکی یک نوع اصلاح شده است که از دو سوزن استفاده می کند.

در طول درمان یک جریان الکتریکی خفیف از بین این سوزن ها عبور می کند. این جریان عموماً نسبت به چرخاندن سوزن یا سایر تکنیک‌های دستکاری دست که ممکن است یک متخصص طب سوزنی استفاده کند، تحریک بیشتری را در نقاط طب سوزنی اعمال می‌کند.

در Electro-Stimulation، این سوزن ها به دستگاهی متصل می شوند که از گیره های کوچک برای تولید پالس های الکترونیکی مداوم استفاده می کند. شدت و فرکانس تکانه بسته به شرایطی که در حال درمان است می تواند افزایش یا کاهش یابد. دو سوزن در یک زمان استفاده می شود که تکانه ها را قادر می سازد از سوزنی به سوزن دیگر منتقل شوند. علاوه بر این، چندین جفت از این سوزن ها را می توان همزمان تحریک کرد.

مزایا
یکی از مزایای تحریک الکتریکی این است که یک درمانگر لازم نیست هنگام وارد کردن سوزن ها به اندازه کافی دقیق باشد زیرا جریان ارسال شده می تواند ناحیه ای بزرگتر از خود سوزن را تحریک کند. همچنین، تحریک الکتریکی می‌تواند بدون استفاده از هیچ سوزنی از طریق تکنیکی به نام تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) استفاده شود. در این روش از الکترودهایی استفاده می شود که به جای وارد کردن سوزن به سطح پوست چسبانده می شوند. این برای بیمارانی که از شرایطی رنج می برند که اجازه سوزن زدن ندارند و برای کسانی که ترس از سوزن دارند، ایده آل است.

ممکن است از Electro-Stimulation به عنوان یک درمان تسکین درد برای انواع مختلف شرایط استفاده کند. این شامل:

سندرم های درد مزمن
اسپاسم عضلانی
اختلالات عصبی
آکنه
قولنج کلیوی
فلج
گردش ضعیف
آسیب های ورزشی
حالت تهوع حاد ناشی از درمان سرطان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *