مگنت تراپی

مگنت تراپی روش درمانی ایمن و غیر تهاجمی که در آن از انرژی مغناطیسی برای اهداف درمانی در کلینیک های فیزیوتراپی استفاده می شود. این روش درمانی موجب تسکین درد و تسریع روند بهبودی و ترمیم آسیب ها می شود. در این درمان، مگنت‌هایی نزدیک بدن قرار داده می‌شوند تا استخوان‌ها سریع‌تر ترمیم شوند. درمان مغناطیسی (که به آن درمان میدان مغناطیسی نیز گفته می شود) یک روش پزشکی جایگزین است که از آهنرباهای ساکن برای تسکین علائم درد و نگرانی های سلامتی مانند کمردرد استفاده می کند.
انواع مختلفی وجود دارد، اما رایج ترین آنها عبارتند از:
درمان میدان مغناطیسی ایستا – یک آهنربا یا با پوشیدن یک دستبند مغناطیسی یا یک آهنربا در زیره کفش به پوست شما لمس می شود.
درمان مغناطیسی با بار الکتریکی (الکترومغناطیس درمانی) – جایی که آهنرباها دارای بار الکتریکی هستند و از یک پالس می آیند.
مغناطیس درمانی در ترکیب با طب سوزنی – آهنرباها در همان مناطقی از پوست قرار می گیرند که یک متخصص طب سوزنی به آن مراجعه می کند.
چگونه کار می کند؟
بدن انسان به طور طبیعی دارای میدان های مغناطیسی و الکتریکی است و در این روش درمانی اعتقاد بر این است که انرژی مغناطیسی پشت مولکول های بدن شما از تعادل خارج شده است. تصور پشت مغناطیس درمانی این است که آهنرباها می توانند ذرات باردار در خون، اعصاب و غشای سلولی را تحت تأثیر قرار دهند یا به طور نامحسوس واکنش های بیوشیمیایی بدن را تغییر دهند.
دانشمندان از مغناطیس درمانی برای موارد زیر استفاده کرده اند:

روماتیسم مفصلی
آرتروز