سایر مطالب

انواع فیزیوتراپی

د.1-فیزیوتراپیست های ارتوپدی

طبق تعریف، فیزیوتراپی ارتوپدی به عنوان تخصص پزشکی مربوط به اصلاح ناهنجاری ها یا اختلالات عملکردی سیستم اسکلتی، به ویژه اندام ها و ستون فقرات، و ساختارهای مرتبط، به عنوان ماهیچه ها و رباط ها تعریف می شود..

اگر آسیب یا وضعیتی دارید که مربوط به آسیب ها و شرایطی است که اسکلت (استخوان ها)، ماهیچه ها، تاندون ها، رباط ها و فاسیا را درگیر می کند. فیزیوتراپی ارتوپدی را می توان به عنوان یک اصطلاح چتر در نظر گرفت، که تحت آن رشته هایی مانند فیزیوتراپیست های دست و فیزیوتراپیست شانه قرار می گیرند.

2-فیزیوتراپیست قلبی-تنفسی

از فیزیوتراپیست های قلبی- تنفسی ازکویید 19 از اهمیت بالایی برخوردار شد. این رشته فیزیوتراپی رشته ای است که به طور تخصصی در زمینه پیشگیری، توانبخشی و جبران خسارت بیماران مبتلا به بیماری ها و آسیب های قلبی و ریوی فعالیت می کند.

همچنین در صورت داشتن مشکلات حاد مانند آسم، عفونت حاد قفسه سینه و تروما، باید به فیزیوتراپیست قلبی-تنفسی مراجعه کنید. همچنین اگر در حال آماده شدن و نقاهت پس از جراحی بزرگ هستید. آنها همچنین می توانند طیف گسترده ای از بیماری های مزمن قلبی و تنفسی مانند بیماری انسداد مزمن ریه (COPD)، فیبروز کیستیک (CF) و انفارکتوس میوکارد. (MI) را درمان کنند

3-فیزیوتراپیست کودکان

فیزیوتراپی کودکان صرفاً ارائه خدمات فیزیوتراپی به کودکان و جوانان از بدو تولد تا حدود 25 سالگی است.

به طور معمول، افراد برای ارزیابی وضعیت/آسیب کودک خود به فیزیوتراپیست کودکان مراجعه می کنند. این می تواند شامل: عملکرد و وضعیت حرکتی درشت، از جمله قدرت، راه رفتن، انعطاف پذیری، تعادل، هماهنگی و پردازش حسی باشد. فیزیوتراپیست های اطفال معمولاً با استفاده از درمان دستی، تسهیل عملی، آموزش، ارجاع به سایر متخصصان و/یا تجویز یک برنامه ورزشی خانگی، کودکان را درمان می کنند.

4-فیزیوتراپیست ورزشی / فیزیوتراپیست آسیب های ورزشی

این یک تخصص فیزیوتراپی است که در درجه اول با پیشگیری از آسیب و توانبخشی بیماران و ورزشکارانی که در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند، سروکار دارد.

فیزیوتراپیست های ورزشی می توانند از طرق مختلف به ورزشکاران کمک کنند! از افزایش قدرت بدنی، کمک به آرامش بدن، بهبود انعطاف‌پذیری مفاصل و ماهیچه‌ها، پیشگیری از آسیب‌ها و درمان آسیب‌ها، شما می‌توانید برای هر ورزش مرتبطی به سراغ آنها بروید.

5-فیزیوتراپیست سلامت زنان

این فیزیوتراپیست‌ها از درمان‌های درمانی برای کمک به تمام اختلالات مؤثر بر لگن، کف لگن و مراقبت‌های پس از زایمان استفاده می‌کنند. از بی اختیاری تا پرولاپس، درد لگن یا یبوست. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد فیزیوتراپی می تواند این علائم را کاهش داده و در بسیاری از موارد درمان کند. اکثر زنان حتی از وجود این خدمات اطلاعی ندارند، بنابراین اگر از هر یک از موارد فوق رنج می برید، یک فیزیوتراپیست سلامت زنان است که نیاز دارید!

6-فیزیوتراپیست کف لگن

تحت چتر سلامت زنان، فیزیوتراپیست هایی وجود دارند که در درجه اول بر روی کف لگن تمرکز دارند. این فیزیوتراپیست ها به زنان کمک می کنند تا عضلات کف لگن خود را بازسازی کنند. این ماهیچه ها می توانند با زایمان، جراحی، بلند کردن اجسام سنگین، اضافه وزن، یبوست یا یائسگی ضعیف شوند. ماهیچه های کف لگن از رحم (رحم)، مثانه و روده (کولون) حمایت می کنند و از استخوان شرمگاهی در جلو تا دنبالچه در پشت یک “بند” تشکیل می دهند. اگر ماهیچه ها ضعیف باشند، این می تواند بر کنترل مثانه و روده تأثیر بگذارد و منجر به بی اختیاری (نشت) یا افتادگی شود. برای رفع این علائم به فیزیوتراپ مراجعه کنید.

7-فیزیوتراپیست اعصاب

فیزیوتراپی عصبی نوعی مداخله درمانی است که هدف آن درمان بیمارانی است که از اختلالاتی که ماهیت عصبی دارند رنج می برند. فیزیوتراپی عصبی تنها یک تکنیک نیست، بلکه بسیاری از تکنیک های مداخله ای با هدف توانبخشی بیماران مبتلا به اختلالات و تروماهای بسیار خاص است.

فیزیوتراپیست های عصبی می توانند موارد زیر را درمان کنند.

   سکته

پارکینسون

آسیب های مغزی

ضربه مغزی

   ام‌اس

   بیماری آلزایمر

8-فیزیوتراپیست دهلیزی / فیزیوتراپیست سرگیجه

سه چیز وجود دارد که شما را در این دنیا پایدار نگه می دارد: سیستم بینایی، سیستم حس عمقی و سیستم دهلیزی. اگر یکی از ایم 3 از دست رفته باشد یا تکان بخورد، تمام تعادل شما از بین می رود.

فیزیوتراپیست های دهلیزی (یا سرگیجه) به آموزش مجدد این سیستم کمک می کنند تا بتوانید تعادل خود را بازیابید و از شر سرگیجه خلاص شوید. آنها از تجهیزات و ورزش های مختلف زیادی برای تنظیم مجدد سیستم شما استفاده می کنند. اگر دچار سرگیجه، بی ثباتی یا سرگیجه هستید، این درمان عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *