سایر مطالب

سوزن خشک

سوزن خشک چیست و چگونه کار می کند؟
درای نیدلینگ نوعی فیزیوتراپی است. این کار با تحریک نقاط عضلانی عصبی-عضلانی اسکلتی برای درمان کانال های انرژی، درد عضلانی و مشکلات حرکتی کار می کند. به عبارت ساده‌تر، این تکنیک از سوزن‌ها برای هدف قرار دادن قطعات سفت یا ناکارآمد طول ماهیچه و بافت‌های مرتبط استفاده می‌کند.

این شامل فشار دادن سوزن های کوچک از طریق پوست به منظور برخورد به نقاط ماشه ای است. این نقاط می توانند ماهیچه ها، رباط ها یا تاندون های مورد نظر باشند. این سوزن ها برای تحریک پاسخ طبیعی به انقباض و بهبودی در ناحیه آسیب دیده در نظر گرفته شده اند. با وارد کردن جسم خارجی، بدن متوجه مشکل می‌شود و با افزایش جریان خون و جریانی از هورمون‌های مولد برای کمک به منطقه پاسخ می‌دهد. این می تواند تعدادی از مشکلات اسکلتی عضلانی را کاهش دهد و حتی به درمان آن کمک کند.

مزایای سوزن خشک چیست؟
این در درجه اول به عنوان یک درمان برای کمک به بیماران مبتلا به درد مربوط به مسائل اسکلتی عضلانی استفاده می شود. می تواند درد را کاهش دهد و به بازیابی مشکلات حرکتی مرتبط با چنین مشکلاتی کمک کند. همچنین جریان خون را بهبود می‌بخشد و فرآیند بهبودی جدیدی را آغاز می‌کند – به‌ویژه در نواحی مورد نظر – که با تعدادی فواید طبیعی همراه است.

علاوه بر این، سوزن خشک می تواند سفتی فیبرهای عضلانی، تاندون ها و رباط ها را کاهش دهد تا به درد و مشکلات حرکتی کمک کند. مزایای آن کاهش استرس فیزیکی، تسکین درد، بازیابی تحرک و کاهش التهاب است. این مزایا در حال حاضر تحت الاستوگرافی اولتراسوند (نوعی تصویربرداری) که در آن فیبرهای عضلانی دوباره همراستا می شوند، دیده شده است.

سوزن خشک در درمان چه نوع دردی موثرتر است؟
درد اسکلتی عضلانی هدف اولیه سوزن زدن است. این درد ناشی از سفتی و اختلال در فیبرهای عضلانی در داخل یا اطراف بافت عضلانی و فاسیال است. این یک درمان عالی برای بسیاری از منابع رایج درد در پشت، گردن، شانه، لگن و پاشنه است. سوزن زدن تاندون ها در بیماران همچنین می تواند به بهبود شرایطی مانند تاندیوپاتی آشیل و آرنج تنیس بازان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *