سایر مطالب

چه زمانی باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنیم؟

هر شرایط آسیب دیدگی منحصر به فرد است.

در صورت آسیب دیدگی، فیزیوتراپیست شما ممکن است یکی از بهترین گزینه ها برای بهبود هر چه سریعتر عملکرد کامل شما باشد. بسته به شدت آسیب شما، فیزیوتراپیست شما یک جدول زمانی مشخص را برای از سرگیری فعالیت بدنی توصیه می کند. شما باید سعی کنید به این جدول زمانی پایبند باشید تا از آسیب بیشتر به ناحیه آسیب دیده خود جلوگیری کنید. امروز ما عمیق تر به این ایده می پردازیم که چند وقت یکبار باید فیزیوتراپی انجام دهید.

چه زمانی باید فیزیوتراپی را شروع کرد؟

در حالی که دلایل زیادی برای رزرو قرار ملاقات با فیزیوتراپیست وجود دارد، رایج ترین دلیل برای مراجعه به فیزیوتراپیست، رفع درد و التهابی است که ممکن است در حال حاضر احساس کنید.

آسیب یا آسیب به عضلات، بافت ها یا مفاصل شما می تواند باعث التهاب شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، فرآیندهای طبیعی بهبودی بدن شما از تعادل خارج می شود، که می تواند به بافت های شما آسیب بیشتری وارد کند. اگر بعد از جراحت دچار درد یا التهاب شدید، باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنید تا به شما کمک کند تا به تعادل برگردید.

در اینجا برخی از علائم دیگر وجود دارد که ممکن است نشان دهد باید با فیزیوتراپیست قرار ملاقات بگذارید.

مدتی است که ورزش می کنید، اما اخیراً در ناحیه خاصی از بدن خود احساس کردید.

کمی درد، سفتی یا محدودیت در مفاصل خود را تجربه کرده اید.

پس از یک فعالیت، افزایش سریع درد یا التهاب را تجربه می کنید.

شما نمی توانید در فعالیت های عادی مانند دویدن، وزنه برداری یا بالا رفتن از پله ها شرکت کنید.

درد یا سفتی در ناحیه پشت، گردن یا همسترینگ خود را تجربه کرده اید.

هر چند وقت یک بار باید فیزیوتراپی کنید؟

بسته به ماهیت آسیب، روند درمان، و پاسخ فردی شما به درمان، فیزیوتراپیست شما ممکن است توصیه کند که اغلب چهار بار در هفته درمان داشته باشید.

نکته مهم در اینجا این است که درمانگر شما برنامه‌ای را توصیه می‌کند که برای نیازهای فردی شما بهترین است که می‌تواند بین ۲ تا ۳ بار در هفته باشد، که اغلب با پیشرفت درمان به ۱ تا ۲ بار در هفته کاهش می‌یابد.

مدت یک جلسه فیزیوتراپی چقدر باید باشد؟

به طور معمول، جلسات فیزیوتراپی 30 تا 40 دقیقه است. با این حال، این از فردی به فرد دیگر و کلینیک به کلینیک دیگر متفاوت است و به نیازهای خاص ناحیه آسیب دیده شما بستگی دارد. باید انتظار داشته باشید که جلسه فیزیوتراپی خود را با برنامه ریزی برای نحوه اجرای آنچه به شما آموزش داده شده است ترک کنید. این ممکن است شامل تکنیک‌های خود ماساژ برای کمک به بهبودی سریع‌تر، برنامه‌های ورزشی خانگی یا برنامه‌ای برای نحوه گنجاندن این تکنیک‌ها در روال تمرینی معمولی باشد.

بهتر است یک جلسه فیزیوتراپی را زودتر رزرو کنید، زیرا جلسات به سرعت پر می شوند.

آیا تکنیک های فیزیوتراپیست موثر است؟

فیزیوتراپیست ها علاوه بر اینکه می توانند علائم و نشانه های آسیب های مختلف را به درستی شناسایی کنند، آموزش دیده اند تا از تکنیک های مختلفی برای کمک به بیماران خود برای سریع تر شدن، قوی تر شدن و حرکت دادن بدن خود به روش های جدید استفاده کنند. بسیاری از این تکنیک ها از طریق تحقیقات علمی دقیق کار می کنند. در حالی که فیزیوتراپی جراحات را درمان نمی کند، می تواند به سرعت بخشیدن به روند بهبودی کمک کند و شما را به انجام کارهایی که دوست دارید بازگرداند.

در اینجا به برخی از تکنیک هایی که فیزیوتراپیست ها استفاده می کنند اشاره می کنیم.

تجویز ورزش – این فرآیند تعیین این است که چه ورزش هایی بر اساس نیازهای فردی شما به بهبود سریعتر بدن شما کمک می کند. فیزیوتراپیست شما سطح فعلی تناسب اندام، آسیب دیدگی و تمریناتی که می توانید انجام دهید را در نظر می گیرد.

حرکات کششی و فوم رولینگ – انجام حرکات کششی پس از هر فعالیتی که باعث می‌شود ماهیچه‌ها بیش از حد فشار بیاورید، مهم است. با آماده کردن ماهیچه ها و بافت ها برای افزایش فعالیت به جلوگیری از آسیب کمک می کند.

محدوده حرکتی – این معیاری است که نشان می دهد چقدر می توانید مفاصل مختلف خود را در همه جهات حرکت دهید. فیزیوتراپیست شما میزان حرکت شما در هر مفصل را ارزیابی می کند و بر این اساس راه هایی را برای بهبود دامنه حرکتی توصیه می کند.

گرما و یخ – گرم کردن و خنک کردن عضلات ممکن است مانند یک درمان طب سنتی چینی به نظر برسد، اما در واقع یک تکنیک فیزیوتراپی است. با اعمال گرما به عضلات و سپس آرام کردن آنها با یخ، درمانگر شما می تواند جریان خون را در عضلات شما تقویت کرده و انعطاف پذیری آنها را افزایش دهد.

نکاتی برای موفقیت در جلسات فیزیوتراپی

در حالی که فیزیوتراپی می تواند به سرعت بخشیدن به روند بهبودی کمک کند و شما را به انجام کارهایی که دوست دارید بازگرداند، شما نیز باید این کار را انجام دهید. در اینجا چند نکته برای کمک به موثرتر کردن هر جلسه فیزیوتراپی آورده شده است. به بدن خود گوش دهید – اگر دردی دارید، باید بلافاصله جلسه فیزیوتراپی را متوقف کنید. بدن شما به شما می گوید که چیزی اشتباه است و باید استراحت کنید. داروهای خود را مصرف کنید – حتی اگر احساس بهتری دارید، همچنان باید داروهای مسکن خود را طبق تجویز پزشک مصرف کنید. این به شما این امکان را می دهد که بیشترین بهره را از جلسات فیزیوتراپی خود ببرید. از پرسیدن نترسید – اگر چیزی را در طول زندگی خود متوجه نشدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *