ورزش درمانی

یکی از ابزارهایی است که فیزیوتراپیست ها معمولاً در طول توانبخشی بیمار از آن استفاده می کنند. این نوع ورزش به بازیابی عملکرد عضلانی و اسکلتی کمک می کند و برای کاهش درد و افزایش انعطاف پذیری، نارسایی ها را اصلاح می کند. فیزیوتراپیست شما ممکن است اهداف دیگری برای تمرین درمانی برای درمان مشکلات اسکلتی عضلانی شما داشته باشد.

ورزش های درمانی ممکن است برای مسائل مختلفی از جمله مراقبت های بعد از عمل، آسیب های معمول ارتوپدی و شرایط یک قسمت خاص بدن یا مفصل، یا به عنوان بخشی از بهبودی پس از یک آسیب ورزشی تجویز شود.

انواع ورزش های درمانی
انواع مختلفی از ورزش های توانبخشی وجود دارد که فیزیوتراپیست ها برای بیماران تجویز می کنند. ما در اینجا به چهار مورد از آنها نگاه خواهیم کرد. برنامه‌ها برای شرایط خاص شما تنظیم می‌شوند و ممکن است بر اساس سطح سلامت فیزیکی کلی شما تنظیم شوند. یک فیزیوتراپ ممکن است در مراحل اولیه توانبخشی یک برنامه اصلاح شده ایجاد کند و با بهبود وضعیت شما عناصر دیگری را معرفی کند.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به چندین نوع تمرین درمانی بیندازیم تا بدانید اگر فیزیوتراپیست شما آن را به عنوان بخشی از برنامه درمانی شما توصیه کند، چه انتظاری دارید.

تقویت

استقامت

تعادل و هماهنگی

. انعطاف پذیری

فواید ورزش درمانی
هدف اولیه تمرینات درمانی کاهش درد و التهاب و افزایش دامنه حرکتی و تحرک در صورت آسیب دیدگی، پس از عمل یا داشتن کرو سخت در مفاصل یا ماهیچه‌های سفت است. وضعیت نیک هر نوع ورزش در یک برنامه با هم کار می کند تا عملکرد ماهیچه ها و مفاصل را بهبود بخشد و به بهبود کلی کمک کند. انجام ورزش در دوران نقاهت می تواند احتمال آسیب دیدگی مجدد را کاهش دهد.

علاوه بر این، ورزش درمانی مزایایی فراتر از بهبود مسئله ارتوپدی خاص شما دارد. بسیاری از مردم شاهد پیشرفت هایی در سایر زمینه های سلامتی خود هستند، از جمله:

کاهش اضطراب
وضعیت بهتر