الکتروتراپی

الکتروتراپی چیست و چگونه کار می کند
الکتروتراپی یک ابزار قدرتمند که توسط بسیاری از فیزیوتراپیست ها استفاده می شود، دردهای مزمن، آسیب های اسکلتی عضلانی، تحلیل رفتن عضلات و دردهای عصبی را با استفاده از تحریک الکتریکی هدفمند و کنترل شده درمان می کند.

الکتروتراپی یک روش ملایم و غیر تهاجمی است که با تحریک اعصاب و عضلات از طریق سطح پوست کار می کند. اگرچه بر اساس دستگاهی که پزشک شما استفاده می کند متفاوت است، تصور می شود که الکتروتراپی به روش های مختلفی کار می کند:

• ارسال تکانه های الکتریکی که سیگنال های درد بدن را مسدود کرده یا با آنها تداخل می کند و منجر به کاهش درد می شود.

• کمک به ترشح اندورفین (پیام رسان های شیمیایی) که به طور طبیعی درد را در بدن کاهش می دهد.

• برای کاهش آتروفی بافت عضلانی را برای انقباض تحریک کنید.

• ایجاد یک اثر گرمایی در بدن که باعث بهبود گردش خون و تحریک التیام می شود.

• تحریک سلول هایی که التهاب را کاهش می دهند، تولید کلاژن را تقویت می کنند و درد را مهار می کنند.

6نوع اصلی درمان الکتروتراپی
اگرچه انواع مختلفی از درمان های الکتروتراپی در دسترس است، اما اکثر جلسات شامل همان تنظیمات اولیه هستند. در برخی از اشکال، شما باید پدهای الکترودی را با چسب روی پوست خود قرار دهید. پدها از طریق سیم به دستگاه باتری فیزیوتراپیست متصل می شوند – که سپس سیگنال های الکتریکی را به بدن شما منتقل می کند.

در سایر اشکال الکتروتراپی، فیزیوتراپیست شما از یک مبدل با ژل برای انتقال امواج فراصوت تخصصی به بدن شما استفاده می کند. وقتی برای یک جلسه می روید، فیزیوتراپیست شما ممکن است از یکی از این روش ها در درمان استفاده کند:

1. تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS)

2. اولتراسوند درمانی

3. تداخلی

4. طب سوزنی الکتریکی

5. شاک ویو تراپی

6. تحریک الکتریکی عضلات (EMS)